תיעוד מיוחד • לוחמי שייטת 13 מתרגלים השתלטות על אסדת גז

    קובי פינקלר No Comments on תיעוד מיוחד • לוחמי שייטת 13 מתרגלים השתלטות על אסדת גז
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תכול המים מסביב למאגר "תמר" משרה שלווה על הפועלים העובדים באסדת הגז 26 ק"מ ממערב לחופי אשקלון ואשדוד. לפתע מגיע למקום כשב"ם או בלשון הפשוטה כלי שיט בלתי מאוייש. הכלי סורק את הגיזרה מוודא שהיא אכן סטרילית וניתן להמשיך הלאה בקידוח ובהוצאת הגז.

    "ישנם איומים על אסדות הגז ולכך אנו נערכים" אומר מפקד חיל הים האלוף רם רוטברג ומוסיף "צריך לזכור שאנו מדברים כאן על שטח גדול מאד. מאגר כמו "לויתן" תופס שטח כמו כל מרחב תל אביב. אלו שטחים עצומים להגנה ואנו צריכים לפעול בהתאם לתנאים החדשים שנוצרו. לשם כך אנו נמצאים פה. המים הללו הם מים בטחוניים. כל אירוע פה בלב ים הוא אירוע לאומי ולא רק אירוע בטחוני" אומר האלוף.

    מתברר שהאיומים רק הולכים וגוברים. הסכנה והאיום המרכזי על אסדות הים הם טילי החוף ים כמו היאחונט ועוד. טילים שיכולים להגיע לטווחים של מאות ק"מ ומסכנים הן את האסדות בדרום והן את אלו שבצפון הארץ.

    תרחיש איום נוסף שעימו התמודדו בחיל הים לאחרונה, הוא חדירת מחבלים מעזה ללב ים בחסות ספינות דיג, השתלטות על האסדה ופיצוצה. התרגילים הללו מציאותיים. יש איום כל הזמן. גם מעזה גם מסוריה ומלבנון וגם מסיני.

    "הגברנו את שיתוף הפעולה עם חיל האויר" אומר קצין בכיר "ומאז צוק איתן מפטרלים באויר כלי טיס בלתי מאויישים כמו ה"שובל" אשר נותנים פטריית הגנה טובה יותר ויעילה לאסדות. אנחנו יודעים שכל הזמן האסדות הללו מהוות נכס שהאויב רוצה לפגוע בו. ראינו נסיונות כאלו גם בצוק איתן כאשר היו שיגורים לעבר האזור בו מצויות האסדות".

    צריך לזכור שהים הוא הנתיב המרכזי להגעת יבוא למדינת ישראל. 99% מהסחורות מובאות דרך הים ושמירת נתיב תעבורה פתוח ורציף הוא משימה עליונה.

    כדוגמא מביאים בחיל הים את מבצע צוק איתן. "את נמל התעופה השביתו לכעשרים וארבעה שעות ואיזה נזק תדמיתי זה גרם. הים היה פתוח כל העת והאסדות פעלו בלא הפסקה בזכות ההגנה הטובה שאנו נותנים להם. כל זמן הלחימה עמדה מסביב לאסדות ספינת טילים ושמרה על המרחב" אומר בכיר בחיל הים.

    עד סוף השנה אמורים לקלוט בחיל עוד ספינות להגנה על האסדות. זאת לצד פיתוחים טכנולוגיים לאיתור איומים כמו רקטות לסוגיהם. הים הוא משימה לאומית וכך רואים זאת בחיל.

    תמונות מתרגיל צה"ל

    _GAD8335

    צה''ל חיל הים צבא תרגיל

    _GAD8576 סטי''ל ספינה טיל  צה''ל חיל הים צבא תרגיל

    13 באסדה.3 צה''ל חיל הים צבא תרגיל

    _GAD9104

    13 באסדה 2 צה''ל חיל הים צבא תרגיל



    0 תגובות